|
פרטי ההשתלמות -
033 - הגיל הרך- הוראת גיאומטריה וחשבון בשילוב רובוט בגן הילדים
|
הדפס
|
|
|
|
033 - הגיל הרך- הוראת גיאומטריה וחשבון בשילוב רובוט בגן הילדים
כרטיס השתלמות
|
|
הרשמה
להשתלמות
|
|
סמל ההשתלמות:
|
80505725
|
שנה"ל:
|
תשפ"ג 2023
|
תחום השתלמות:
|
נושא רוחב
|
מתוה ההשתלמות:
|
1355 - מתמטיקה זה משחק ילדים: גיאומטריה
|
נושא:
|
הגיל הרך- הוראת גיאומטריה וחשבון בשילוב רובוט בגן הילדים
|
שלב חינוך:
|
קדם יסודי
|
קהל יעד:
|
גננות בעיר בת ים שנבחרו לתכנית על ידי המפקחות
|
מכיתה:
|
גן עד כיתה:
גן
|
שפה:
|
עברית
|
סוג חינוך:
|
רגיל,מיוחד
|
סוג פיקוח:
|
ממלכתי,ממלכתי דתי
|
מרכז פסג"ה:
|
בת ים
|
עבור מחוז:
|
תל-אביב
|
תאריך פתיחה:
|
07/09/2022
|
שם הרכז:
|
מרצה כללי
|
שם המרצה:
|
מרצה כללי
|
דמי רישום:
|
₪16.5
|
רפורמה:
|
אופק חדש
|
תכנית ארצית:
|
לא
|
מקום ההשתלמות:
|
מרכז פסגה רח‘ שפירא 35 בת ים
|
ההשתלמות תתקיים בימי:
|
ג',
בין השעות: 19:00-16:30
|
היקף ההשתלמות:
|
30
|
מטרות ההשתלמות:
|
|
הגשת עבודה:
|
כן
|
אתר מלווה השתלמות:
|
https://pisga.lms.education.gov.il/course/view.php?id=48010
|
324
דרישות עבודה:
|
לחץ להצגת הקובץ
|
רשימה ביבליוגרפית:
|
לחץ להצגת הקובץ
|
מידע על ההשתלמות:
|
הגיאומטריה מהווה חלק מההשכלה הכללית לכן, מרבית אנשי החינוך המתמטי בגיל הרך מסכימים כי חשוב שהילדים יכירו צורות גיאומטריות שונות כבר מגיל הגן, כלומר יעסקו בזיהוי ובבנייה שלהן. הכרת צורות וגופים חשובה לבניית ידע ראשוני שמאפשר חקירה מעמיקה יותר בהמשך. בנוסף, חשוב לפתח אצל הילדים אינטואיציות וכשרים ויזואליים כגון: היכולת להתמקד בצורה מסוימת בתוך ציור מורכב, היכולת לעקוב אחרי צירוף, פירוק ושינוי של צורות, היכולת לזהות דמיון ושוני בין צורות וזיכרון ויזואלי. כשרים אלה אפשר לפתח תוך כדי משחק ובניה. לדוגמא, עבודה בקיפולי נייר מעודדת התבוננות בצורות סימטריות בדרך לא פורמלית ובנייה בקוביות נותנת לילדים הזדמנות להכיר גופים תלת מימדיים וכד'.
שילוב רובוטים ומחשבים בהוראת נושאים שונים בגיאומטריה ובחשבון מאפשרת למידה חווייתית תוך כדי חקר והתנסות. שיטת הלימוד, המיושמת בסביבה טכנולוגית חדשנית, מתבססת על הגישה הקונסטרוקטיביסטית המגבירה את המוטיבציה הפנימית ומפתחת חשיבה מסדר גבוה ודפוסי חשיבה של מהנדסים. הילדים הלומדים בגישה זו הם אקטיביים ולומדים מתוך הכרה ומודעות לתהליך בדרך חווייתית.
התכנית מותאמת דיפרנציאלית לכל גן ולכל גננת. הגננות יזכו לליווי של מדריך מתוך צוות Ytek וכן לזה של חוקרות ומומחיות בחינוך למתמטיקה, מדע וטכנולוגיה בחינוך הקדם יסודי מאוניברסיטת בר אילן. המטרה היא שלאחר ההשתלמות והעבודה בליווי המדריך תהיינה הגננות בעלות ידע מספיק להפעיל את התכנית בכוחות עצמן.
|
|
|
סילבוס מפגשים להשתלמות:
033 - הגיל הרך- הוראת גיאומטריה וחשבון בשילוב רובוט בגן הילדים
|
מס' מפגש
|
תאריך
|
שעה
|
יום
|
נושא
|
מרצה
|
מקום
|
סוג מפגש
|
סה"כ שעות אק'
|
1
|
07/09/2022
|
19:00-16:30
|
ד'
|
מפגש פתיחה -חשיפה לרובוטים , הכרת הרובוט טימיו והאפשרויות לשילובו בתכנית הלימודים בגן
|
|
|
סדנא
|
3
|
2
|
08/11/2022
|
19:00-16:30
|
ג'
|
היכרות עם תכנית הלימודים בגיאומטריה: עקרונות, הנחות יסוד ודרכי היישום בגן הוראה קונסטרוקטיביסטית.
|
|
חדר 40
|
סדנא
|
3
|
3
|
29/11/2022
|
19:00-16:30
|
ג'
|
גיאומטריה בסביבה רובוטית: סוגי קווים סרטוט קווים ישרים, שבורים ועקומים עם הרובוט. היכרות עם קווים פשוטים וקווים שאינם פשוטים, קווים סגורים או פתוחים חקר הקווים באמצעות מתווך במטרה להגיע למסקנה שהקטע הישר הוא המסלול הקצר ביותר בין שתי נקודות.
|
|
זום
|
סנכרוני
|
3
|
4
|
27/12/2022
|
16:00-13:00
|
ג'
|
סיור בטכניון הדגמת רובוטים מתקדמים, סיור באחת המעבדות מדעית הנדסית (ביו רפואה) והרצאה של דר ניר בן דוד בנושא: גיאומטריה- למה צריך את זה?
|
|
סיור לימודי
|
סדנא
|
3
|
5
|
27/12/2022
|
19:00-16:30
|
ג'
|
סיור בטכניון הדגמת רובוטים מתקדמים, סיור באחת המעבדות מדעית הנדסית (ביו רפואה) והרצאה של דר ניר בן דוד בנושא: גיאומטריה- למה צריך את זה?
|
|
סיור לימודי
|
סדנא
|
3
|
6
|
03/01/2023
|
19:00-16:30
|
ג'
|
צורות דו מימדיות חשיפה לצורות דו מימדיות פשוטות ושכיחות כמו: מלבן, ריבוע, משולש ומעגל. היכרות עם תפיסות שגויות והוראת הנושא בסביבה משולבת רובוטים
|
|
זום
|
סנכרוני
|
3
|
7
|
24/01/2023
|
19:00-16:30
|
ג'
|
מצולעים הכרת מצולעים פשוטים באמצעות הרובוט. שיום מצולעים על פי מספר הצלעות והקודקודים. פירוק והרכבת מצולעים מסורטטים.תחושה מרחבית הכרת יחסים בסיסיים במרחב, כגון לימוד המושגים קדימה, אחורה, שמאלה וימינה באמצעות תנועות הרובוט והחיישנים. מושג המספר ספירה ומניה, זיהוי וייצוג של כמויות, מספרים ופעולות – בסביבה רובוטית.
|
|
זום
|
סנכרוני
|
3
|
8
|
14/02/2023
|
17:30-14:30
|
ג'
|
התאמה חד חד ערכית הכרת הזרוע הרובוטית והאפשרויות לשילובה בתכנית הלימודים בגן. סידור מספר נתון של עצמים לפי גודל ולפי גובה.
|
|
חדר 18
|
סדנא
|
3
|
9
|
21/03/2023
|
19:00-16:30
|
ג'
|
יישום בנלמד - תכנון פעילות עם הילדים
|
|
זום
|
א-סינכרוני
|
3
|
10
|
09/05/2023
|
19:00-16:30
|
ג'
|
פעילות לסיכום ההשתלמות והצגת התוצרים על ידי המשתלמות
|
|
זום
|
סנכרוני
|
3
|
|
|