|
פרטי ההשתלמות -
465 - אלמאסר-תקשורת תומכת חלופית לאוכלוסיית ASD
|
הדפס
|
|
|
|
465 - אלמאסר-תקשורת תומכת חלופית לאוכלוסיית ASD
כרטיס השתלמות
|
|
הרשמה
להשתלמות
|
|
סמל ההשתלמות:
|
0
|
שנה"ל:
|
תשפ"א 2021
|
תחום השתלמות:
|
תפקיד עו"ה
|
מתוה ההשתלמות:
|
2776 - אוטיזם
|
נושא:
|
אמצעי תקשורת תומכת חלופית לאוכלוסיית ASD
|
שלב חינוך:
|
יסודי
|
קהל יעד:
|
מורי בי``ס אלמאסר
|
מכיתה:
|
א עד כיתה:
ג
|
שפה:
|
עברית
|
סוג חינוך:
|
מיוחד
|
סוג פיקוח:
|
ממלכתי
|
מרכז פסג"ה:
|
חיפה
|
עבור מחוז:
|
חיפה
|
תאריך פתיחה:
|
02/03/2021
|
שם הרכז:
|
קדור אומימה
|
שם המרצה:
|
וירא עאזר
|
דמי רישום:
|
₪15
|
רפורמה:
|
עוז לתמורה ואופק חדש
|
תכנית ארצית:
|
לא
|
מקום ההשתלמות:
|
אלמאסר אלנקווה חיפה
|
ההשתלמות תתקיים בימי:
|
ג',
בין השעות: 19:00-16:30
|
היקף ההשתלמות:
|
30
|
מטרות ההשתלמות:
|
|
הגשת עבודה:
|
כן
|
אתר מלווה השתלמות:
|
https://pisga.lms.education.gov.il/course/view.php?id=21570
|
324
מידע על ההשתלמות:
|
ישנם, ילדים, אשר מסיבות שונות מתקשים להביע עצמם ולהעביר מסרים לסובבים אותם באמצעות דיבור. אנשים אלה יכולים להשתמש במגוון ערוצי תקשורת שתומכים בדיבור הלקוי או מהווים תחליף לדיבור. ישנם ערוצי תקשורת שמאפשרים העברת מסר ללא שימוש באביזרים חיצוניים כמו צחוק ובכי, הבעות פנים, מבט, הפקת קולות, תנועות גוף ומגע, ג’סטות ושפת סימנים. כמו כן, ישנם ערוצי תקשורת אחרים הכוללים שימוש באביזרי עזר חיצוניים כמו חפצים, תמונות מצולמות, סמלים, מילים כתובות, לוח תקשורת, פלט קולי, אייפד ומחשב תקשורת. כל ערוצי התקשורת הללו מכונים תקשורת תומכת וחלופית-תת”ח. לאנשים עם קושי בדיבור השימוש בתת”ח חיוני להשתתפותם בחיי היומיום ושמירה על איכות חייהם. כמו כן עבור ילדים עם קושי ברכישת דיבור, שימוש בערוצי תקשורת נוספים הינו בסיס חיוני לבניית תשתית שפתית ורכישת מיומנויות תקשורת בין אישית המקדמות התפתחות רגשית, חברתית וקוגניטיבית. תקשורת תומכת וחלופית חיונית ומיועדת לסייע, לאנשים עם קושי בתקשורת ,שמתקשים לבטא את עצמם בשפה המדוברת להשתמש כאמצעי חלופי ולעודד אותם להביע את צרכיהם ומחשבותיהים באמצעו כלי זה .התאמת אמצעי תקשורת ליכולותיו וצרכיו האישיים של האדם המשתמש בתת”ח מתבצעת על בסיס הערכה של צוות המקצועי במערכת בה לומד התלמיד . לכן חשיבות רבה להקנות ידע ומיומניות לאנשי החינוך על מנת לשתמש בכילי תקשורת חלופיים במערכת בה עובדים .
|
|
|
סילבוס מפגשים להשתלמות:
465 - אלמאסר-תקשורת תומכת חלופית לאוכלוסיית ASD
|
מס' מפגש
|
תאריך
|
שעה
|
יום
|
נושא
|
מרצה
|
סוג מפגש
|
סה"כ שעות אק'
|
1
|
02/03/2021
|
19:00-16:30
|
ג'
|
מבוא התפתחות נורמלית על שפה ותקשורת
|
וירא עאזר
|
סנכרוני
|
3
|
2
|
09/03/2021
|
19:00-16:30
|
ג'
|
הערכה של התלמיד על הרצף בתחום התקשורת והשפה
|
וירא עאזר
|
סנכרוני
|
3
|
3
|
16/03/2021
|
19:00-16:30
|
ג'
|
א- סנכרוני התנסות במיםוי תקשורתי
|
וירא עאזר
|
א-סינכרוני
|
3
|
4
|
23/03/2021
|
19:00-16:30
|
ג'
|
אסטרטגיות להתערבות וטיפול עם תלמידים על הרצף
|
וירא עאזר
|
סנכרוני
|
3
|
5
|
30/03/2021
|
19:00-16:30
|
ג'
|
מטלה
|
וירא עאזר
|
א-סינכרוני
|
3
|
6
|
18/04/2021
|
19:00-16:30
|
א'
|
תת``ח – הקדמה הכרות עם סוגי תת``ח והתאמתם לאוכלוסיות
|
הרטסטון מריסה
|
סנכרוני
|
3
|
7
|
25/04/2021
|
19:00-16:30
|
א'
|
מטלה
|
הרטסטון מריסה
|
א-סינכרוני
|
3
|
8
|
02/05/2021
|
19:00-16:30
|
א'
|
ערכת תת``ח (מטרות תת``ח דינמיות, מעגלים חברתיים), שותפי תקשורת
|
הרטסטון מריסה
|
סנכרוני
|
3
|
9
|
04/05/2021
|
19:00-16:30
|
ג'
|
הנגשה של תת``ח ( תיאור מקרה )
|
וירא עאזר
|
סנכרוני
|
3
|
10
|
09/05/2021
|
19:00-16:30
|
א'
|
הצגת מקרים של תלמידי בית הספר
|
הרטסטון מריסה
|
סנכרוני
|
3
|
|
|